Wednesday, September 30, 2009

Sepetang di CITU

Salam

Alhamdulillah masih ada lagi kesempatan dan ruang untuk ku gagahkan jari jemari ini menulis kata hati yang selalu berkata tetapi tiada ruang untuk diluahkan. Dari kecil aku diajar supaya banyak berdikari berdiri diatas kaki sendiri. jangan mengharapkan sesuatu dari yang lain. Kesusahan yang kita rasai adalah sebenarnya satu nikmat yang besar. kesusahan itu sebenarnya adalah suatu pembelajaran. alhamdulillah masih lagi deberikan umur yang panjang menikmati aidilfitri di kampung halaman bersama keluarga tercinta.

Kini kembali ke perantauan dengan penuh motivasi yang tinggi. hari ini tanpa dirancang aku ke Pejabat CITU UiTM Puncak Perdana. Tanpa ku duga, aku menghabiskan masa lebih satu jam bersembang dengan salah seorang staf disitu. sangat menarik.. bagaikan diskusi menteri, masing2 mengeluarkan idea dan pandangan... Tajuknya mengenai kepimpinan hari ini VS kepimpinan dizaman Rasullullah saw. mengungkap kembali sejarah baginda dalam kebijaksanaan dan keperibadian yang mulia mampu membina empayer umat islam di dunia.

Subhanallah...

diskusi berlarutan sehingga ke isu bagaimana sebenarnya bersmesyuarat yang betul mengikut islam? Adakah semua tindakan perlu di mengikut apa yang diputuskan di dalam mesyuarat atau bagaimana?

Fuss... sonok banyak input yang aku dapat...

Aku terfikir sesuatu.. Ya aku tidak salah mengambil mengambik keputusan itu...

No comments:

Post a Comment