Wednesday, September 16, 2009

Semakin Lari Semakin Ia Menghampirinya

Tetiba sahaja henset orange aku berbunyi
menandakan masuknya satu perutusan dari seseorang
"Di minta abg radi menghadirkan diri ke AGM malam ini, kami amat memerlukan abg radie"
Aku hanya tergelak kecil, memikirkan apa yang mereka mengarutkan.
Pengalaman lepas banyak mengajarku supaya lebih berhati2
jangan terlalu menjaga orang, sehingga diri terpaksa untuk melakukan sesuatu
dan akhirnya diri juga yang rugi.
Entah la aku pon tidak faham, sehari dua ini banyak yang mengangu aku, Semua mencariku
ape yang lebihnya aku ini, aku sendiri pon tidak paham.
Jangan radi, hati berkata.. jangan nati diri tak keruan.
Aku ingin larikan diri sejauh yang boleh. aku perlu lebih memikirkan hala tuju hidup aku ini.
Hala tuju karier yang ingin aku bina. Sudah cukup aku menjaga orang lain tetapi akhirnya diri entah kemana halatuju.
Wlaupon hakikatnya aku mengerti, sejauh mana aku melarikan diri namun aku tahu ia sentiasa akan menghampiriku.
Seboleh-bolehnya aku ingin mencari sesuatu yang pernah aku impikan dahulu.
Cukup la radi, mungkin sudah cukup untukmu memcari tetapi sekarang sudah tiba masanya untuk kamu mengaplikasikannya didalam dunia kareer mu.
Apa yang kamu alami untuk setahun dua ini adalah semuanya provokasi
itu bukan passion mu sebenarnya
itu bukan dunia kamu
duniamu di tempat lain
Alhamdulillah selepas ini aku nekad untuk merancang hala tuju hidupku
Aku berdoa supaya diperkuatkan diri walaupon sudah terlambat disini
Amin... insyaallah.

1 comment: