Monday, September 14, 2009

Self - directed learning

Alhamdulillah
Pukul 9.05 mlm kelasku untuk hari ini tamat
Learning organization and organization learning
satu subjek yang sangat menarikku.
Banyak input-input yang aku perolehi
yang banyak mempengaruhi cara pembelajaranku didalam skop kecilnya adalah kepimpinan
bak kata org bijak pandai: nak berkata biarlah berilmu, jangan cakap ikut suka je.

kelas bermula seperti biasa..
Presentation aku pada hari ini adalah berkaitan "Team Learning"
Agak suka jugalah dengan topik ini
berkaitan dengan keputusan mengejut yang aku putus 2 hari lepas.
Aku pernah terbaca dalam satu sumber diatas keputusan yang aku putuskan
tetapi aku lupa, buku yang mana? xingat
maklum la kononnya banyak sangat la membaca
bak kata nak bercakap biarlah berilmu...
tetiba masa pembentangan tu terlintas tajuk buku tu

Kelas hari ini diteruskan dengan "learning Paradigm"
memang aku suka kelas nie
Banyak yang aku dapat
Serius...

Selepas kuar dari kelas
Tetiba lecturerku mengajak makan bersamanya
Diekori 2 lagi rakanku
kami menuju ke "Kekandang"

Sungguh aku tidak sangka
Banyak isu-isu semasa telah kami bincangkan
Antara yang paling aku suka
AGAMA & PERLEMBAGAAN
Kata lecturerku: kalau nak bercakap kita kena berilmu disemua sudut samada disudut agama, perlembagaan dan juga lain-lain.
Aku tersenyum mendengar sambil mengimbau satu musyawarah yang aku sertai 2 hari lepas
kerana disitu ada sesuatu yang aku dapat belajar

Hak keistimewaan, Akta 154, semuanya adalah
memang aku respek la kat dia
nyata tahap pembelajarannya sepadan dengan ilmu yg dimilikinya
Kalau lah aku bawa isu ini dalam musyawarah lepas, pasti semua akan terdiam
Erm... tapi xpe, itu semua tidak penting.. yang penting bagi aku, aku belajar mengenal sesuatu.

No comments:

Post a Comment